söndag 5 juli 2009

Semester-material

Vår sista, stora leverans av material kom i veckan.
På tisdagen ringde åkaren och meddelade att han var påväg. Undrade om jag hade ett bygglag som väntade, och en kran. Där stod Johan och jag själva. Kändes lite nervöst, för jag visste att det var en hel del som skulle komma.
Ett par timmar senare ringde han igen: "hinder på vägen. Kan inte komma fram med min långtradare".
Dagen efter anlände en mindre kranbil full-lastad. (Hur skulle jag ha kunnat lastat av allt detta själv från långtradaren kan man undra så här i efterhand.)
Det var samtliga lister, foder och smygar till hela huset, hela bastumaterialet, glespanel till golvvärme, tak till storstugan.
Jag bar in det jag kunde, och sen gick Johan och jag till badet. När vi såg mörka moln på himmelen fick jag bråttom hem, letade upp en presenning och täckte över. Sen kom skuren. Men det klarade sig, tack och lov.

Inga kommentarer: